- Opis
Celem modułu Ziemia i Kosmos jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Systemy te oddziałują ze sobą, a efekty zachodzących w nich interakcji mogą być ujęte w obserwowane i przewidywane wzorce, jak na przykład noc i dzień, pory roku, pływy, pogoda i klimat.
W ramach pięciu dostępnych serii działań badawczych uczniowie badają te oddziaływania; dyskutują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd.
Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca, co pozwala im wyjaśnić mechanizm zjawisk dnia i nocy, pór roku i faz Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możliwościach ich ochrony. Uczniowie rozwijają te koncepcje poprzez aktywne badanie, dyskusję i rozwiązywanie problemów. Prowadzą obserwacje, przewidują rezultaty, wyciągają wnioski, przedstawiają dowody i argumenty oraz oceniają problemy i ich rozwiązania.
Zawartość modułu ZIEMIA I KOSMOS
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– Teleskop Celestron PowerSeeker 40 AZ Table Top lub równoważny | 1 |
– kompas magnetyczny | 16 |
– fazy księżyca- zestaw kart | 16 |
– magnetyczny układ słoneczny | 1 |
– latarka LED z baterią | 16 |
– nadmuchiwana piłka/globus (śr. 40 cm) | 1 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – złączki | 30 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – drążki (dł. 13 cm) | 24 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – kółka (śr. 5 cm) | 24 |
– taśma miernicza (dł. 150 cm) | 16 |
– cylinder miarowy (menzurka) z tworzywa sztucznego z naniesioną skalą (poj. 100 ml) | 8 |
– strzykawki jednorazowe | 8 |
– kolorowa kreda (12 kolorów) | 2 |
– modelina niebieska (waga 100g) | 4 |
– modelina zielona (waga 100g) | 4 |
– modelina czerwona (waga 100g) | 8 |
– kubki plastikowe (poj. 37ml) | 30 |
– kubki plastikowe (poj. 200ml) | 15 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |