- Opis
Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt.
Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.
W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać. W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy.
Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej. Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Zawartość modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem | 1 |
– zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku | 1 |
– preparat: oko krowy | 2 |
– preparat: mózg owcy | 1 |
– preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) | 10 |
– olejek goździkowy (poj. 7 ml) | 1 |
– olejek miętowy (poj. 7 ml) | 1 |
– nożyczki sekcyjne (niklowane) | 8 |
– skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny) | 1 |
– plansza sekcyjna (budowa oka krowy) | 1 |
– plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) | 8 |
– okulary ochronne (duże) | 1 |
– okulary ochronne, wentylowane | 30 |
– grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych | 300 |
– diagnostyczna latarka lekarska | 8 |
– latarka LED (z bateriami) | 1 |
– niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) | 1 |
– kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) | 8 |
– lupy | 32 |
– szklana, płaska , przeźroczysta podkładka | 10 |
– nasiona czerwonej fasoli | 120 |
– nasiona rzodkiewki | 2 |
– zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych | 8 |
– 4-kolorowy zestaw masy Playfoam | 1 |
– ręczniki papierowe (rolka) | 1 |
– torebki papierowe | 50 |
– waciki bawełniane (kulki) | 300 |
– papier ścierny (arkusz 5×5 cm) | 4 |
– tacki ze styropianu (17×23 cm) | 24 |
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) | 20 |
– woreczki foliowe „strunowe” (5x 7,5 cm) | 32 |
– woreczki foliowe „strunowe” (10x 15 cm) | 32 |
– kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) | 32 |
– przeźroczyste kubki plastikowe (poj. 750 ml) | 10 |
– pojemnik z plastiku (poj. 3,7 l) | 3 |
– drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Komórki i tkanki” | 1 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 2 |