Sprawdź NOWY Generator zadań od Wydawnictwa MAC Edukacja!
Zobacz wideo z instrukcją!
Wieczory metodyczne
Posłuchaj, na które elementy serii autorzy zwrócili szczególną uwagę
Numer dopuszczenia MEN - 896/2022/z1
Seria Przyroda stanowi łagodne przejście od nauczania zintegrowanego w klasach 1–3 do nauczania przedmiotowego w kolejnych klasach szkoły podstawowej. Zgodnie z założeniami podstawy programowej skupia się na przygotowaniu do nauczania biologii i geografii od klasy 5. Umożliwia rozwój umiejętności obserwacji w terenie i obserwacji pośredniej w sali lekcyjnej. Uczy korzystania z map, plansz anatomicznych, rysunków i schematów. Wprowadza podstawowe pojęcia biologiczne i geograficzne, niezbędne w dalszych etapach edukacyjnych.
AUTORZY
dr hab. prof. UJK Ilona Żeber-Dzikowska
Przewodnicząca Ogólnopolskiej Sekcji Dydaktyki Biologii Polskiego Towarzystwa Przyrodników im. Kopernika. Współpracuje z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Płocku. Od lat jest związana z UJK w Kielcach. Zajmuje się problemami nauk pedagogicznych, społecznych, biologicznych i środowiskowych oraz problemami zrównoważonego rozwoju. Autorka programu studiów podyplomowych z przyrody i wykładowca na tychże studiach.
dr hab. prof. UP Bożena Elżbieta Wójtowicz
Dydaktyk geografii, podróżnik. Zwiedziła większość krajów europejskich oraz Kubę, Mauritius, Meksyk, Indie, Nepal, Egipt, Maroko, Jordanię, Dominikanę. Kierownik Zakładu Dydaktyki Geografii Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Opublikowała ponad 198 prac naukowych w kraju i za granicą. Jest współautorką podręczników: Geografia. Krajobrazy Polski, kl. 4; Geografia. Ziemia – nasza planeta, kl. 6; Przyroda, kl. 4 i 5.
Magdalena Kosacka
Nauczyciel pasjonat biologii i chemii. Współautorka edukacyjnego projektu badawczego Fascynujący Świat Nauki. Dzięki współpracy z UJK w Kielcach promuje naukę na Nocy Biologów i Nocy Odkrywców. Organizuje konkursy przedmiotowe z biologii. Posiada uprawnienia egzaminatora maturalnego. Nieustannie rozwija warsztat pracy dydaktycznej z uczniem zdolnym.
Przyroda
Zobacz zupełnie nową koncepcję podręczników
E-konferencja
z Ewą Kłos i Blandyną Zajdler,
ekspertkami zespołu MEN.
ZOBACZ POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO WYBRAĆ SERIĘ
Rozbudza zainteresowanie przedmiotem i wspiera proces przyswajania wiedzy dzięki dostosowaniu języka do percepcji uczniów klasy 4 i ciekawym sposobom prezentowania treści, w formie krótkich tekstów, infografik itp.
Moduł Podejmij temat, zamieszczony na początku każdej lekcji, odwołuje się do doświadczeń dziecka i przez intrygujące pytania bądź zdjęcia wprowadza w nowe treści.
Pytania i polecenia do ilustracji pobudzają do myślenia i uczą korzystania z rysunków i schematów.
Definicje umieszczone na marginesach pomagają szybko powtarzać materiał.
Przystępny, opisowy język sprawia, że podręcznik jest zrozumiały dla uczniów, łatwo się czyta.
Przedstawianie treści na infografikach ułatwia przyswajanie wiedzy.
Umożliwia indywidualizację nauczania dzięki zastosowaniu rozwiązań metodycznych i edytorskich przeznaczonych dla uczniów o zróżnicowanym poziomie umiejętności.
Moduł Więcej na temat zawiera treści dodatkowe, rozwijające zagadnienia omawiane w temacie.
Moduł Link do wiedzy zawiera materiały rozszerzające, polecane uczniom o większych możliwościach edukacyjnych.
Ciekawostki umieszczone na marginesie poszerzają wiedzę uczniów.
Moduł W skrócie zawiera najważniejsze treści lekcji.
Każda lekcja kończy się pytaniami Czy już umiesz?,które pomagają sprawdzić poziom opanowania treści.
Wspomaga kształcenie umiejętności i rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ponieważ zawiera liczne propozycje doświadczeń i działań praktycznych, a także instrukcje Krok po kroku.
Instrukcje Krok po kroku pomagają zdobyć ważne umiejętności.
Doświadczenia i obserwacje Przekonaj się zachęcają do zdobywania wiedzy przez własne odkrycia. Uczą myślenia i wyciągania wniosków.
Ułatwia nauczycielowi planowanie realizacji poszczególnych zagadnień przyrodniczych dzięki uporządkowaniu materiału nauczania zgodnie z porami roku.
Zielony kolor – Tematy, które wymagają obserwacji terenowych są realizowane jesienią i wiosną.
Pomarańczowy kolor - Tematy z zagadnieniami budowy ciała człowieka i zdrowia są zaplanowane do realizacji na miesiące zimowe.