Prof. dr hab. Bożena Elżbieta Wójtowicz
Dydaktyk geografii, podróżniczka. Kierownik Katedry Badań nad Edukacją Geograficzną Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Współautorka podręcznika i zeszytu ćwiczeń Przyroda dla klasy 4 oraz podręczników do Geografii dla klasy 5–8 do nowej podstawy programowej, a do wcześniej – podręczników i zeszytów ćwiczeń do geografii dla klasy 4 i 6 (Geografia. Krajobrazy Polski, Geografia. Ziemia – nasza planeta), do przyrody dla klas 4 i 5 oraz materiałów metodycznych dla nauczycieli (scenariusze lekcji, przyrodnicze ścieżki dydaktyczne). Autorka ponad 260 prac naukowych opublikowanych w kraju i za granicą (np. Geografia. Rozwój Zrównoważony Edukacja Ekologiczna, Mała Ojczyzna Świętokrzyskie, Przyroda Województwa Świętokrzyskiego). Autorka kilkunastu programów studiów podyplomowych dla nauczycieli geografii i przyrody. Zwiedziła większość krajów europejskich oraz Kubę, Dominikanę, Meksyk, Mauritius, Tanzanię, Indie, Nepal, Egipt, Maroko, Jordanię, Emiraty Arabskie.
Maria Figa
Nauczycielka geografii i języka niemieckiego; egzaminator maturalny z geografii; ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli. Współpracowała z Centralną Komisją Egzaminacyjną w projekcie Budowa banków zadań oraz z Instytutem Badań Edukacyjnych, m.in. w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi dydaktycznych (pełniła np. funkcję eksperta wspierającego pracę nauczycieli). Członek Komisji Wojewódzkiej Małopolskiego Konkursu Geograficznego. Autorka wielu artykułów z zakresu geografii i dydaktyki geografii (m.in. w czasopiśmie Geografia w szkole, oraz w Repetytorium – geografia – gimnazjum), współautorka podręcznika do edukacji regionalnej Ziemia Podkrakowska – moja mała ojczyzna. Uczestniczka projektów i seminariów dydaktycznych w Finlandii, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Austrii. Od wielu lat aktywnie działa na rzecz społeczności lokalnej.
Dominik Marszał
Przyrodnik, nauczyciel, badacz edukacji; absolwent Wydziału Geografii Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Instytutem Badań Edukacyjnych, gdzie pracuje przy polskich i międzynarodowych badaniach kompetencji przyrodniczych, współpracował z Centralną Komisja Egzaminacyjną w projekcie Budowa banków zadań. W pracy szkolnej stosuje nowoczesne metody aktywizowania uczniów i propaguje holistyczne podejście do nauki oraz aktywność poznawczą. Współautor zeszytów ćwiczeń, scenariuszy zajęć, podręcznika elektronicznego, gier edukacyjnych; autor wielu artykułów (publikowanych w takich czasopismach, jak np. Geografia w szkole, Biologia w szkole, Dyrektor szkoły). Lubi podróżować w nieznane zakątki Polski i świata, najchętniej na rowerze.