PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące

719650

PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące   Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące to nowa książeczka PUS należąca do mini serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Seria „Logopedyczne potyczki” powstała z myślą o dzieciach, które potrafią już czytać, lecz mają problemy z automatyzacją niektórych już wywołanych w mowie głosek. Składa się z 4 części: - Głoski ciszące - Głoski syczące - Głoski szumiące - Głoski L-R Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane i ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Ich różnorodność pozwala dzieciom ćwiczyć nie tylko prawidłową wymowę, ale także szereg innych umiejętności takich jak: - myślenie logiczne, - koncentrację uwagi, - analizę wzrokową i słuchową, - kategoryzowanie, - szeregowanie, - układanie sekwencji. Celem tych ćwiczeń jest utrwalanie prawidłowej wymowy mogących sprawiać trudności głosek w trakcie ciekawej, angażującej i aktywizującej zabawy.   Autorką książeczki Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące jest Magdalena Rybka, ceniona logopedka, pracująca na co dzień z dziećmi w różnym wieku, mającymi problemy z prawidłową wymową. To jednocześnie znana blogerka, która na swoim blogu porusza wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka. To również zdolna rysowniczka, która dla urozmaicenia zajęć logopedycznych często przygotowuje własne, bardzo charakterystyczne czarno-białe ilustracje, które przyciągają uwagę dzieci i uatrakcyjniają żmudne ćwiczenia. Właśnie takie ilustracje autorstwa M. Rybki pojawiły się w tej książeczce. To bez wątpienia jej dodatkowy atut. Czasem, aby rozwiązać jedno czy drugie ćwiczenie, dziecko musi mocno skoncentrować swoją uwagę na tych ilustracjach.   Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące to zbiór ćwiczeń do wykorzystywania w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń. System edukacji PUS jest sprawdzonym i cenionym przez wielu pedagogów i rodziców sposobem rozbudzania aktywności dziecka. Jest pomocą dydaktyczną, którą można wykorzystywać na każdym etapie rozwoju dziecka, umożliwiającą dostosowanie tematu i stopnia trudności ćwiczeń do indywidualnych potrzeb i wymagań dziecka.