- Opis
PUS Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące to nowy tytuł PUS należący do mini serii książeczek logopedycznych skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Seria ta powstała z myślą o dzieciach, które potrafią już czytać, lecz mają problemy z automatyzacją niektórych już wywołanych w mowie głosek. Składa się z 4 części: - Głoski ciszące - Głoski syczące - Głoski szumiące - Głoski L-R Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane i ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dzieciom ćwiczyć nie tylko prawidłową wymowę, ale także szereg innych umiejętności takich jak: - myślenie logiczne i analityczne, - koncentrację uwagi, - analizę wzrokową i słuchową, - kategoryzowanie, - szeregowanie, - układanie sekwencji. Ich celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek mogących sprawiać trudności w trakcie ciekawej, angażującej i aktywizującej zabawy. Nie brak w nich bowiem humoru, niebanalnych przykładów czy absurdalnych zestawień, które budzą zainteresowanie dziecka i mocno angażują jego uwagę. Autorką książeczki Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące jest Magdalena Rybka, ceniona logopedka, pracująca na co dzień z dziećmi będącymi w różnym wieku i mającymi problemy z prawidłową wymową. To jednocześnie znana blogerka, która na swoim blogu porusza wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka. To także zdolna rysowniczka, która dla urozmaicenia zajęć logopedycznych często przygotowuje własne, bardzo charakterystyczne czarno-białe ilustracje, które przyciągają uwagę dzieci i uatrakcyjniają żmudne ćwiczenia. Właśnie takie ilustracje autorstwa M. Rybki okrasiły tę książeczkę.Czasem dziecko musi mocno skoncentrować na nich swoją uwagę, aby rozwiązać jedno czy drugie ćwiczenie. Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące to zbiór ćwiczeń, które można wykorzystywać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS przyciaga uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń. System edukacji PUS jest sprawdzonym i cenionym przez pedagogów i rodziców sposobem rozbudzania aktywności dziecka. Jest pomocą dodaktyczną, którą można wykorzystywać na każdym etapie rozwoju dziecka, umożliwiającą dostosowanie tematu i stopnia trudności zadań do indywidualnych potrzeb i wymagań dziecka.