Pojazdy. Czytam mamie i tacie. Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania

704031

Pojazdy. Czytam mamie i tacie. Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania, Agata Dębicka-Cieszyńska, Centrum Metody Krakowskiej   To trzecia książeczka z serii "Czytam Mamie i Tacie" zatytułowana "Pojazdy".Do książeczki dołączone są karty z pojazdami  i osobne karty z podpisami wyrażeń dźwiękonaśladowczych. "Współczesne dzieci już w wieku przedszkolnym interesują się drukiem. Często "czytają" teksty z własnych książeczek lub gazet rodziców. Warto wykorzystać ten czas i nauczyć dzieci odkodowywania tekstów pisanych, gdy umiejętność ta postrzegana jest jako magiczna. Brak szkolnego przymusu, spontaniczne działania, poczucie odkrywania czegoś nowego dadzą dzieciom możliwość kształtowania kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i przygotują do nauki języków obcych. Czytanie ze zrozumieniem da dziecku szanse na rozwijanie mądrego korzystania z Internetu, szybkiego wyszukiwania istotnych wiadomości, skutecznego nabywania nowej wiedzy. Badania neurobiologiczne potwierdziły, że najskuteczniejsze jest uczenie czytania, rozpoczynając od umiejętności symultanicznych (prawa półkula mózgu) do sekwencyjnych (lewa półkula mózgu). Prawa kora szybko rozpoznaje samogłoski, wyrażenia dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki w mianowniku, natomiast lewa kora czyta ze zrozumieniem nowe słowa i zdania. Książeczka "W lesie i na łące" przedstawia małemu czytelnikowi owady i zwierzęta charakterystyczne dla polskich lasów i łąk. Konsekwentnie stosowane założenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® tj bezszeryfowa czcionka, z - charakterystyczną dla metody - kropką nad samogłoską i oraz biały druk na silnie kontrastowym tle umożliwia małym dzieciom koncentracje na tekście oraz ułatwia zapamiętywanie. Mali Czytelnicy najpierw powtarzają odczytwane przez Rodziców, Dziadków, czy starsze rodzeństwo, wyrażenia dźwiękonaśladowcze, potem wskazują odpowiedni podpis, aż wreszcie samodzielnie odczytują tekst. Dzięki wczesnej nauce czytania dzieci przeżyją radość opanowania "dorosłej" umiejętności, co w przyszłości pozwoli im podejmnować nowe wyzwania, budować poczucie własnej wartości i osiągnąć sukces edukacyjny."- prof. Jagoda Cieszyńska.