Eduterapeutica. Problemy wychowawcze. Przemoc i agresja

721191

Problemy wychowawcze. Przemoc i agresja   Zestaw pozwala przygotować dyrektorów, nauczycieli, wychowawców, ale również rodziców do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom. Zawiera scenariusze szkoleń dla nauczycieli, lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci oraz kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne, podzielone na trzy grupy wiekowe (klasy 1–3, 4–6 i 7–8 szkoły podstawowej). Przemoc ma dwie, indywidualne lub zbiorowe strony: sprawcę i ofiarę. Pakiet „Problemy wychowawcze: przemoc i agresja” pomoże: - komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, - budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych, - stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny, - doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy, - zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu. Zestaw zawiera: - płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, - poradnik metodyczny, - gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas oraz 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.