Czarne czy białe? Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się

709741

Czarne czy białe? Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Agnieszka Bala, Wydawnictwo Arson, 2012 Seria SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ przeznaczona jest dla dzieci: - zagrożonych dysleksją i dyslektycznych - z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego - z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą - także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego. Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania.   I. Sekwencje 1. Naśladowanie sekwencjiDzieci mają za zadanie układać klocki pod paskiem od lewej do prawej strony. 2. Kontynuowanie sekwencjiDzieci mają za zadanie powtórzyć sekwencję układając klocki na pasku. 3. Uzupełnianie sekwencjiDzieci mają za zadanie położyć na pasku brakujący klocek (klocki).   II. Analiza i synteza wzrokowa. Dzieci mają za zadanie ułożyć klocki według podanego wzoru w książeczce, analizując wzór od lewej do prawej strony, linijka w linijkę.  Ćwiczenia te są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania. Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.  Zestaw zawiera: - 16 dwustronnych elementów tekturowych - 55 pasków wzorcowych - książeczka, 45 stron  laminowanych ze wzorami - instrukcja ćwiczeń - pudełko tekturowe.