Moduł VII – Matematyka w ogródku

Do uczestnictwa w tym projekcie można już aplikować! Aby to zrobić, najpierw zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

o module


Które rośliny rosną najszybciej?

W jakiej odległości od siebie należy sadzić kwiaty?

Natalka i Antek zapraszają do wspólnej zabawy w ogródku, w którym będzie pełno matematycznych zagadek. „Matematyka w ogródku” to kolejny moduł projektu, który zachęca Waszych uczniów do nauki matematyki w wiosennej atmosferze!

W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN: 

  • p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia;
  • p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – praca w ogrodzie jako sposób na relaks;
  • p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
  • p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z przyrodą.

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  • umiejętność uczenia się,
  • kompetencje społeczne i obywatelskie.

Opis:

nauczyciel/nauczycielka realizuje zajęcia na podstawie przygotowanego wcześniej scenariusza i materiałów zawartych w module. Zajęcia matematyczne w ogródku pokazują połączenie nauki matematyki z otaczającą przyrodą. Uczniowie i uczennice poprzez działania praktyczne oraz rozwiązywanie problemów związanych z ogrodnictwem zaczynają dostrzegać związek matematyki z życiem. Mierzenie, przeliczanie, odmierzanie czasu, czy też tworzenie wykresów stają się praktycznymi aspektami nauki matematyki w kontekście ogrodu.

Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zaprojektowanie wiosennego ogródka warzywnego. Zadanie polega na poszukaniu informacji na temat sadzenia warzyw na wiosnę i stworzenie na arkuszu papieru symbolicznego projektu wiosennego ogrodu. Jako zadanie dodatkowe uczennice i uczniowie zakładają uprawę wybranej rośliny, o którą dbają. Jej wzrost notują i analizują w przygotowanych kalendarzach obserwacji.

formularz zgłoszeniowy


Aby móc wysłać zgłoszenie, najpierw zaloguj się w serwisie

Zgłoś się do tego modułu

MATERIAŁY DO POBRANIA


Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.

Materiały niezbędne do wykonania modułu