Moduł VI – Matematyka w restauracji

o module
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy na temat właściwego odżywiania;
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – nauka zasad wizyt w miejscach takich jak restauracja, kultury spożywania posiłków, komunikacji z pracownikami;
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych – wspólne spędzanie czasu;
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z funkcjonowaniem takiego miejsca jak restauracja, odnalezienie związków matematyki z życiem człowieka.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis:
nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w scenariuszu. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice poprzez praktyczne działania związane z wizytą (planowaną lub realną) w restauracji uczą się dostrzegać związki matematyki z życiem codziennym. Zauważają, że w funkcjonowaniu restauracji obecna jest matematyka. Dodatkowo uczą się zasad funkcjonowania społecznego oraz kultury zachowania.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
zaplanowanie wizyty w pobliskiej restauracji. Zadaniem uczniów i uczennic jest zebranie informacji na temat miejsca, do którego można się wybrać – zaplanowanie czasu, liczby potrzebnych stolików oraz budżetu. Zadaniem dodatkowym jest klasowe wyjście na zaplanowaną wycieczkę do restauracji.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.