Moduł V – Matematyka w straży pożarnej

o module
Moduł V – Matematyka w straży pożarnej
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, nauka udzielania pierwszej pomocy;
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – zwrócenie uwagi na wagę zawodu strażaka;
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie umiejętności pracy w zespole;
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z pracą zawodową straży pożarnej.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- Porozumiewanie się w języku ojczystym
- Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
- Umiejętność uczenia się
- Kompetencje społeczne i obywatelskie
Opis
Nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzają, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, odczytywania czasu, obliczenia odległości, wagi, czasu, pojemności – wykorzystywane są w pracy strażaka.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu:
- Przygotowanie modelu wozu strażackiego z wyjaśnieniem zapamiętanych elementów matematyki, jakie można w nim odnaleźć.
- Zadaniem dodatkowym jest zaplanowanie i odbycie wycieczki do najbliższej siedziby straży pożarnej.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.