Moduł IV – Matematyka na urodzinach
Do uczestnictwa w tym projekcie można już aplikować! Aby to zrobić, najpierw
zaloguj się
lub
zarejestruj nowe konto
o module
czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
Wiodące kompetencje kluczowe:
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie realizacji lekcji uczniowie i uczennice uczą się dostrzegać znaczenie matematyki w przygotowaniu urodzin oraz w uczestnictwie w nich jako gość. Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierać będą elementy edukacji polonistycznej – formułowanie zaproszenia na urodziny, elementy edukacji prozdrowotnej – przygotowanie zdrowych przekąsek na przyjęcie oraz zasady savoir - vivre przy stole.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zadaniem uczennic i uczniów jest zaplanowanie przyjęcia urodzinowego z uwzględnieniem daty, czasu, menu, atrakcji oraz propozycji prezentu (budżet na różne prezenty). Zadaniem dodatkowym może być przygotowanie i oszacowanie ceny przekąsek, które mogą pojawić się na przyjęciu urodzinowym
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – zdrowe przekąski i aktywność fizyczna;
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – zasady savoir-vivre, wzajemne dbanie o swoje potrzeby;
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych, kultury przy obdarowywaniu się i otrzymywaniu prezentów;
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z organizacją urodzin.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie realizacji lekcji uczniowie i uczennice uczą się dostrzegać znaczenie matematyki w przygotowaniu urodzin oraz w uczestnictwie w nich jako gość. Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierać będą elementy edukacji polonistycznej – formułowanie zaproszenia na urodziny, elementy edukacji prozdrowotnej – przygotowanie zdrowych przekąsek na przyjęcie oraz zasady savoir - vivre przy stole.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: zadaniem uczennic i uczniów jest zaplanowanie przyjęcia urodzinowego z uwzględnieniem daty, czasu, menu, atrakcji oraz propozycji prezentu (budżet na różne prezenty). Zadaniem dodatkowym może być przygotowanie i oszacowanie ceny przekąsek, które mogą pojawić się na przyjęciu urodzinowym
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
Materiały niezbędne do wykonania modułu
Moduł IV - Karty pracy