Moduł III – Matematyka w ciele człowieka
Do uczestnictwa w tym projekcie można już aplikować! Aby to zrobić, najpierw
zaloguj się
lub
zarejestruj nowe konto
o module
Moduł III – Matematyka w ciele człowieka
Wiodące kompetencje kluczowe:
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzają, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem. Zajęcia przyczyniają się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka. Poruszają ważny temat poszanowania oraz zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przeprowadzenie zabaw pokazujących uczniom różnice oraz podobieństwa w ich ciałach np. ustawienie się według wzrostu, według daty urodzenia, przeliczenie ilości nóg, zębów, palców w całej klasie, ilości wypijanej wody, pomiar pulsu w spoczynku i po wykonaniu ćwiczeń. Zadaniem dodatkowym jest zebranie danych na temat własnego ciała we wczesnym dzieciństwie lub po urodzeniu.
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
- p. 1 – Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu – poszerzanie wiedzy
na temat ciała człowieka i jego funkcjonowania;
- p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – uświadomienie różnic
i podobieństw między ludźmi, akceptowanie siebie i innych, rozwijanie szacunku;
- p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych;
- p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli - korzystanie z nowoczesnych
technologii w trakcie realizacji zajęć;
- p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – pokazanie związku matematyki z biologią, ludzkim ciałem.
Wiodące kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzają, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem. Zajęcia przyczyniają się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka. Poruszają ważny temat poszanowania oraz zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przeprowadzenie zabaw pokazujących uczniom różnice oraz podobieństwa w ich ciałach np. ustawienie się według wzrostu, według daty urodzenia, przeliczenie ilości nóg, zębów, palców w całej klasie, ilości wypijanej wody, pomiar pulsu w spoczynku i po wykonaniu ćwiczeń. Zadaniem dodatkowym jest zebranie danych na temat własnego ciała we wczesnym dzieciństwie lub po urodzeniu.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
Materiały niezbędne do wykonania modułu
Karty pracy do modułu