Moduł I – Matematyka w grach planszowych
Etap przyjmowania zgłoszeń do tego projektu zakończył się: 31.10.2024, o godz. 23:50
o module
W czasie trwania projektu placówka realizuje kierunek polityki MEN:
• p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – rozwijanie umiejętności zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa;
• p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych – wspólne spędzanie czasu i relaks poprzez zabawę, rozwijanie umiejętności współpracy;
• p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
• p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – wspólna zabawa i gry jako sposób rozwijania umiejętności matematycznych.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie sprawdzają, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas zabawy łączą się z matematyką. Zajęcia prowadzone w formie rozgrywek planszowych są doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w grach i zabawach dzieci. Zajęcia są jednocześnie doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przygotowanie rozgrywek gier planszowych. Uczniowie w grupach poznają zasady gier i rozgrywają tury w różne gry. Zadaniem dodatkowym jest stworzenie własnej gry planszowej i opracowanie do niej reguł
• p. 2 – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych – rozwijanie umiejętności zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa;
• p. 3 – Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży – rozwijanie wrażliwości i empatii na potrzeby innych – wspólne spędzanie czasu i relaks poprzez zabawę, rozwijanie umiejętności współpracy;
• p. 4 – Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli – korzystanie z nowoczesnych technologii w trakcie realizacji zajęć;
• p. 5 – Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych – wspólna zabawa i gry jako sposób rozwijania umiejętności matematycznych.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• porozumiewanie się w języku ojczystym,
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
• umiejętność uczenia się,
• kompetencje społeczne i obywatelskie.
Opis: nauczyciel/nauczycielka przeprowadza zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały przygotowane do realizacji modułu. W trakcie lekcji uczniowie sprawdzają, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas zabawy łączą się z matematyką. Zajęcia prowadzone w formie rozgrywek planszowych są doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w grach i zabawach dzieci. Zajęcia są jednocześnie doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych.
Efekt finalny do zaprezentowania celem uzyskania imiennego certyfikatu dla nauczyciela za wykonanie modułu: przygotowanie rozgrywek gier planszowych. Uczniowie w grupach poznają zasady gier i rozgrywają tury w różne gry. Zadaniem dodatkowym jest stworzenie własnej gry planszowej i opracowanie do niej reguł
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
Materiały niezbędne do wykonania modułu