Moduł II - Sensomiś
Do uczestnictwa w tym projekcie można już aplikować! Aby to zrobić, najpierw
zaloguj się
lub
zarejestruj nowe konto
o module
Przedszkole realizuje kierunki polityki oświatowej MEN:
1. edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy;
2. szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę;
3. wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych; podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym;
4. wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli;
5. kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym;
6. wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
• kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
• kompetencje obywatelskie;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Rozwijanie czytelnictwa: • czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – ich przewodnika po świecie literatury;
• poznanie treści wierszy i bajek;
• ustalenie zasad korzystania z przedszkolnego „sensokącika”.
Opis: Mały Miś zaproponuje dzieciom zabawy sensoryczne, których treść nawiązywać będzie do znanych bajek i wierszy. Podczas trwania modułu dzieci będą tworzyć masy sensoryczne, projektować własne pomoce do zajęć oraz stworzą „sensokąciki” na cztery pory roku.
Efekt końcowy do zaprezentowania w celu uzyskania przez nauczyciela imiennego certyfikatu za wykonanie modułu: zdjęcie pomocy do zajęć wykonanych przez dzieci wspólnie z nauczycielem lub zdjęcie „sensokącika”. W ramach fotorelacji Uczestnik nie może przesyłać zdjęć z wizerunkami dzieci. Nie może także publikować zdjęć z wizerunkami dzieci na grupie facebookowej organizatora projektu „Misiowe inspiracje”.
1. edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy;
2. szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę;
3. wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych; podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym;
4. wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli;
5. kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym;
6. wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
• kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
• kompetencje obywatelskie;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Rozwijanie czytelnictwa: • czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – ich przewodnika po świecie literatury;
• poznanie treści wierszy i bajek;
• ustalenie zasad korzystania z przedszkolnego „sensokącika”.
Opis: Mały Miś zaproponuje dzieciom zabawy sensoryczne, których treść nawiązywać będzie do znanych bajek i wierszy. Podczas trwania modułu dzieci będą tworzyć masy sensoryczne, projektować własne pomoce do zajęć oraz stworzą „sensokąciki” na cztery pory roku.
Efekt końcowy do zaprezentowania w celu uzyskania przez nauczyciela imiennego certyfikatu za wykonanie modułu: zdjęcie pomocy do zajęć wykonanych przez dzieci wspólnie z nauczycielem lub zdjęcie „sensokącika”. W ramach fotorelacji Uczestnik nie może przesyłać zdjęć z wizerunkami dzieci. Nie może także publikować zdjęć z wizerunkami dzieci na grupie facebookowej organizatora projektu „Misiowe inspiracje”.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.
materiały niezbędne do wykonania modułu