Moduł I - Czytamy razem z Małym Misiem
o module
MODUŁ NR 1 – CZYTAMY RAZEM Z MAŁYM MISIEM
Przedszkole realizuje kierunki polityki oświatowej MEN:
1. szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę;
2. wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych; podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym;
3. wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli;
4. wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
Wiodące kompetencje kluczowe:
• kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
• kompetencje obywatelskie;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Rozwijanie czytelnictwa:
• codzienne czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – ich przewodnika po świecie literatury;
• zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom;
• prowadzenie dzienniczka;
• zorganizowanie przedszkolnego kącika książki.
Opis: znany wszystkim zmisiowany moduł zostanie nieco zmieniony w roku szkolnym
2024/2025. Dzieci wraz z nauczycielem jak zawsze wybierają grupową maskotkę – misia
(koniecznie miś/ niedźwiadek), która w ciągu roku odbędzie czytelniczą podróż po ich domach.
Dzieci, tak jak do tej pory, będę wypełniały w domach kartę z dzienniczka Małego Misia (dołączona do materiałów) po wysłuchaniu bajeczki przeczytanej im przez rodziców. Nowością będzie wykonanie wspólnie z rodzicami „Zmisiowanych zadań”, które zostaną wylosowane przez
dziecko. Będą to proste zadania niewymagające dużego nakładu czasu, np. wykonanie telefonu
do bliskiej osoby i opowiedzenie o przeczytanej bajeczce, wspólne przygotowanie bajkowego
śniadania czy znalezienie w domu najbardziej bajkowego miejsca. Zadania mają zmotywować
rodziców do spędzenia czasu z dzieckiem – miś będzie przebywał w domach przedszkolaków
w weekend, aby rodzice mieli więcej czasu na wykonanie zaproponowanych aktywności.
W przedszkolu pluszak „zamieszka” w kąciku czytelniczym. Otrzyma imię i będzie obecny na
zajęciach przeprowadzanych w ramach projektu w roli przewodnika po świecie literatury.
Proponujemy, aby misia zabierać na przedszkolne wyjścia, spacery i uroczystości, aby wspólnie
z przedszkolakami zwiedzał najbliższe otoczenie i poszukiwał literackich inspiracji do zabaw.
Efekt końcowy do zaprezentowania w celu uzyskania przez nauczyciela imiennego certyfikatu za wykonanie modułu:
zdjęcie wypełnionej karty z dzienniczka Małego Misia. Uczestnik projektu ma obowiązek zamaskowania danych osobowych dziecka, tj. imienia i nazwiska.
W ramach fotorelacji Uczestnik nie może przesyłać zdjęć z wizerunkami dzieci. Nie może także publikować zdjęć z wizerunkami dzieci na grupie facebookowej organizatora projektu „Misiowe inspiracje”.
formularz zgłoszeniowy
MATERIAŁY DO POBRANIA
Aby otrzymać dostęp do poniższych materiałów, wypełnij formularz zgłoszeniowy do projektu, jako zalogowany użytkownik serwisu.