56latek_foto.png

 

Aktywność sześciolatków przekształca się z aktywności spontanicznej, w której głównie dominuje zabawa, w aktywność usystematyzowaną, związaną z obowiązkami i przestrzeganiem norm społecznych. To też doskonały moment na przygotowanie dziecka do nauki w szkole. Ostatni rok przedszkola ma ogromną rolę w wyrównywaniu startu w klasie 1.

KUP W KSIĘGARNI EDUKACYJNEJ

1

Owocna edukacja

chceczytpisac6.jpg

Chcę czytać i pisać

Publikacja przeznaczona dla starszych przedszkolaków. Proponowane ćwiczenia zostały opracowane tak, aby rozwijały u dzieci umiejętności z zakresu przygotowania do nauki czytania i pisania nabyte dzięki ćwiczeniom z publikacji dla młodszych przedszkolaków. Ze względu na wyższy poziom umiejętności dziecka ćwiczenia są już trudniejsze, wymagają określonych sprawności z zakresu percepcji słuchowej, wzrokowej oraz sprawności manualnej. Pojawiają się już także ćwiczenia, które przygotowują dziecko do wprowadzenia w świat symboli pisma. Publikacja zawiera 72 strony, wycinankę i atrakcyjne naklejki.  

Obejrzyj
chceliczyc6.jpg

Chcę liczyć

Publikacja dostosowana do możliwości manualnych i percepcyjnych pięciolatków. Ćwiczenia zostały opracowane tak, aby rozwijać już nabyte umiejętności matematyczne. Ze względu na wyższy poziom umiejętności dziecka ćwiczenia są już trudniejsze, wymagają określonych sprawności z zakresu rozumowania przyczynowo-skutkowego, klasyfikowania czy liczenia. Treści wprowadzają dziecko w świat liczb oraz rozwijają strategie intelektualne potrzebne do rozwiązywania zadań z treścią. Publikacja zawiera 56 stron, wycinankę i atrakcyjne naklejki, które dodatkowo motywują dziecko do wykonywania ćwiczeń  

Obejrzyj
2

Wyprawki

1550560.png

Pokaż mi świat - wyprawka w teczce

W skład publikacji wchodzi 12 tablic przedstawiających środowisko naturalne (np. las, łąkę), wśród nich znajdują się także historyjki obrazkowe oraz 16 kart pracy. Ćwiczenia tu zawarte przybliżają przedszkolakom środowisko społeczno - przyrodnicze, a tym samym poszerzają ich wiedzę na temat otaczającej je rzeczywistości.

Obejrzyj
1550570.png

Czytam, piszę, liczę. Wyprawka w teczce

Publikacja przeznaczona jest do nauki czytania, pisania oraz liczenia. Korzystając z książeczki, dzieci poznają zapisy cyfrowe liczb od 0 do 10, układają działania do ilustracji i zadania do podanych działań, piszą cyfry. Poznają także 24 litery drukowane i pisane, czytają sylaby, wyrazy i teksty oraz uczą się pisać litery.

Obejrzyj
zrobtosam56.jpg

Zrób to sam

Zbiór materiałów do tworzenia kreatywnych prac plastycznych dostosowanych do możliwości manualnych i intelektualnych przedszkolaków. Tematyka proponowanych prac dotyczy różnego rodzaju świąt. Publikacja jest ciekawą propozycją, którą można wykorzystać podczas zajęć plastycznych w przedszkolu i w domu.

Obejrzyj
3

Publikacje dodatkowe

1030060.png

Wiersze i opowiadania

Zestaw 4 publikacji będący zbiorem wierszy i opowiadań dotyczących zachowań dzieci jesienią, zimą, wiosną i latem. Zawiera utwory autorów dawnych i współczesnych. Dziecko ma zatem szansę zapoznać się z różnymi stylami literackimi.  
 

Obejrzyj
1503500.png

W ogrodzie Pana Różyczki. Bajki terapeutyczne.

To piękne, mądre bajki terapeutyczne dla dzieci, rodzaj poradnika dla nauczycieli i rodziców, a także – wspaniały sposób na wspólne spędzenie czasu. Te niezwykłe historie wspierają czytelnika i dają mu poczucie bezpieczeństwa, gdyż opowiadają o świecie dziecięcych emocji i konkretnych problemach, z którymi dzieci mogą się spotkać.

Obejrzyj
489cd08ea34182268c5c37e1758a930322ab3ae7.png

Zabawy dla starszych przedszkolaków.

Publikacja skierowana do nauczycieli wychowania przedszkolnego, rodziców oraz osób pracujących na co dzień z małymi dziećmi. Zawiera propozycje zabaw dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym z podziałem na kategorie: zabawy integracyjne, ruchowe, dramowe, muzyczne oraz do biblioterapii. Autorki pokazują, w jaki sposób można wspomagać rozwój dzieci w grupie, wykorzystując najbardziej naturalne dla tego wieku działanie, czyli zabawę, i jak można ją łączyć z różnymi elementami edukacyjnymi. Ważnym uzupełnieniem jest również płyta, na której nagrane zostały piosenki, słuchowiska oraz utwory literackie wykorzystywane w scenariuszach zabaw  

Obejrzyj
4.

Wspomaganie rozwoju dzieci

rozwoj_emocji.jpg

Wspomaganie rozwoju emocji

Publikacja zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej – z ćwiczeniami, których celem jest nauczenie dzieci wyrażania i nazywania emocji towarzyszących im w życiu, a także poznawanie sposobów radzenia sobie z nimi. Dzieciństwo nie jest pozbawione żadnych zmartwień, trosk, obaw i trudności. Dzieci przeżywają wiele lęków, które nie zawsze można wyjaśnić w racjonalny sposób, ale należy je potraktować poważnie. Pomocne są zabawy i ćwiczenia, które dodadzą im odwagi, uświadomią przeżywane uczucia, spowodują, by się one pojawiły oraz zachęcą dzieci, by otwarcie je wyrażały. Dzięki nim dzieci staną się silniejsze emocjonalnie.

Obejrzyj
rozwoj_mowy.jpg

Wspomaganie rozwoju mowy

Celem publikacji jest wspomaganie rozwoju mowy poprzez ćwiczenia: w rozumieniu i wykonywaniu poleceń, w samodzielnym wypowiadaniu się, w komunikowaniu się z drugą osobą, wzbogacające słownictwo, wyrabiające poprawność gramatyczną, fleksyjną i składniową, kształcące słuch fonematyczny oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej, rozwijające słuch fonetyczny, wzmacniające pamięć słuchową.

Obejrzyj
percepcja_wzrokowa.jpg

Wspomaganie rozwoju percepcji wzrokowej

Publikacja zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenia kształtujące zdolności rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także ich interpretowania. Wykonując ćwiczenia na kolejnych kartach, dziecko:

  •  uczy się dostrzegać coraz więcej cech przedmiotów z bliskiego mu otoczenia;

• porównując, odtwarzając i klasyfikując, rozwija umiejętności analizy i syntezy w procesie spostrzegania.

Obejrzyj
percepcja_sluchowa.jpg

Wspomaganie rozwoju percepcji słuchowej

Publikacja zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej, których celem jest rozwijanie percepcji słuchowej poprzez:

• ćwiczenie słuchu fonematycznego oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
• ćwiczenie słuchu fonetycznego,
• ćwiczenie pamięci słuchowej.

Obejrzyj
motoryka_mala.jpg

Wspomaganie rozwoju motoryki małej

Publikacja zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie:

• sprawności manualnej (płynności, precyzji ruchów mięśni dłoni, palców i nadgarstka),
• koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• funkcji psychomotorycznych, istotnych przy wyrabianiu gotowości szkolnej dziecka.

Obejrzyj